با حضور ۶۸ تیم؛

مسابقات چالش جاذبه در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۰ کد : ۱۰۷ تاپ خبر دانشجویی انجمن های علمی
تعداد بازدید:۴۰۰
مسابقات چالش جاذبه در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد

سومین دوره مسابقات چالش جاذبه با حضور ۶۸ تیم از دانشگاه های استان گیلان و خارج استان در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان در رشت برگزار شد.

محمد شادپور معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات چالش جاذبه که در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور ۶۸ تیم از دانشگاه های مختلف استان گیلان و خارج استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان با ۴۵ سازه در مسابقات حضور داشتند، تصریح کرد: هر ساله مسابقاتی در سطح دانشگاه های کشور ایران برگزار می شود و لذا موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان نیز بر اساس رسالت خود به منظور ایجاد فضای رقابت علمی، بسترسازی برای رشد و بروز خلاقیت ذهنی و نوآوری دانشجویان و ایجاد نشاط و شادابی در بین آنان این مسابقه را برگزار کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، تصریح کرد: دانشجویان برای شرکت در مسابقه باید با استفاده از ابزارهایی از قبیل کاغذ، نایلون، چسب، نی و... در مدت دو ساعت سازه‌هایی را طراحی کنند که تخم مرغ به گونه‌ای در آن جاسازی شود تا با سقوط سازه از ارتفاع ۱۵ متری، تخم مرغ کمترین آسیب را ببیند.

شادپور، هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد خلاقیت و نوآوری در بین جوانان عنوان کرد و افزود: وزن سازه، زمان سقوط، چگونگی پرتاب، سالم ماندن تخم مرغ و خلاقیت دانشجویان در طراحی سازه های نو و زیبا مهمترین موارد کسب امتیاز در این رقابت است.

وی به حضور گسترده دانشجویان دانشگاه های استان گیلان و خارج استان در این دوره از مسابقات اشاره و یادآور شد: تیم های دانشجویی در گروه‌های یک، دو و سه نفره با هم به رقابت پرداختند.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، خاطرنشان کرد: در پایان این دوره از مسابقات، با نظر و رای داوران تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، مقام اول مسابقات را به دست آورد و مقام‌های دوم و سوم مسابقات به ترتیب به دانشجویان دانشگاه گیلان و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان رسید و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا (کلیک کنید)

کلید واژه ها: چالش تخم مرغ چالش جاذبه جوایز مسابقه روز دختر ولادت حضرت معصومه(س)


نظر شما :